Kosten

Algemene kosten

De algemene kantoorkosten hebben onder meer betrekking op: bibliotheekkosten; beroepsopleiding; beroepsbijdragen; informatica- en communicatieapparatuur; representatiekosten; drukwerk; verbruik van gas-, water en elektriciteit; aankoop, onderhoud en herstellingen kantoor; aankoop en onderhoud kantoormeubilair; verzekeringen; beroepskledij…
Deze algemene kosten bedragen 15% van het overeengekomen ereloonuurtarief.

Dossiereigen kosten excl 21% BTW (incl BTW)

dossieropening  60,00 EUR (72,60 EUR)
typen van documenten 8,00 EUR (9,68 EUR) per pagina
uitgaande brieven per post  8,00 EUR (9,68 EUR) per zending
uitgaande brieven enkel per fax 4,00 EUR (4,84 EUR) per zending
uitgaande brieven enkel per e-mail 4,00 EUR (4,84 EUR) per zending
aangetekende zendingen: kostprijs van de zending  supplement van 10,00 EUR (12,10 EUR) per zending
verwerking inkomende zendingen  2,00 EUR (2,42 EUR) per zending (max 2,00/2,42 EUR per week)
faxberichten (1 tot 3 pagina’s) 1,25 EUR (1,51 EUR) per zending
faxberichten (4 pagina’s en meer)  2,50 EUR (3,03 EUR) per zending
e-mailberichten (1 tot 3 pagina’s) 1,25 EUR (1,51 EUR) per zending
e-mailberichten (4 pagina’s en meer)  2,50 EUR (3,03 EUR) per zending
kopie/scan, zwart-wit  0,50 EUR (0,61 EUR) per blad
kopie/scan, kleur  1,25 EUR (1,51 EUR) per blad
verplaatsingen  0,75 EUR (0,91 EUR) per kilometer
boekhouding  1,25 EUR (1,51 EUR) per verrichting
gerechtskosten  afhankelijk van het dossier (BTW-vrij)
griffiebons 0,40 EUR (0,48 EUR) per transactie
dossiereigen kosten  afhankelijk van het dossier
archivering van het dossier  40,00 EUR (48,40 EUR) per dossier